Herman Wegter
Phone Booth Mysteries
In de telefooncel kan je rondbellen naar verschillende nummers, ieder met een karakter die je probeert te helpen, of misschien juist in de weg zit. Ga met ze in gesprek om clous te verzamelen en puzzels op te lossen.
De ervaring is geïnspireerd door Film Noir, met films als The Maltese Falcon en The Killing. Het zijn verhalen zonder goed of slecht, want in de wereld van Film Noir verliest iedereen.
- Artist statement; wat is je specialisme, wat maakt jouw werk uniek?
Ik zoek als ontwerper graag een samenwerking tussen digitale ervaringen en fysieke interacties. Zo creëer je een manier van spelen/ervaren die de sterkte elementen van een game gebruikt, zoals het verkennen van een nieuwe wereld, of acties die je in het echte leven nooit zou kunnen doen.
- Wat zijn je ambities? Wat wil je over vijf jaar bereikt hebben?
Ik hoop ervaringen te kunnen ontwerpen die verder gaan dan de traditionele games. Dit is door de komst van VR en escape rooms al erg interessant aan het worden, ondanks dat je aan het spelen bent - zijn dat soort spellen veel meer een ervaring. De spelers worden echt deel van het avontuur. Dat gevoel van immersie, ik hoop dat als ontwerper met mijn werk te kunnen versterken.
- Wat is het belangrijkste dat je hebt geleerd tijdens je studie?
Voor mij is de samenwerking met verschillende studenten en professionele velden het meest belangrijk geweest. Ondanks dat iedereen een andere focus en interesses heeft, brengt het samenwerken je toch bij elkaar. Het biedt je de kans om van elkaar te leren, niet alleen in je vak, maar ook je professionele houding en gedachtegang.